top of page
  • Foto van schrijverPetra

Corona update van jouw reisagent

WIJ ZIJN ER VOOR JULLIE!


De wereldwijde impact van het Coronavirus raakt ons land en ook onze sector in het diepst van ons hart. Natuurlijk heeft dat ook gevolgen voor onze organisatie. Met groot plezier en toewijding regelen wij jaarlijks voor  vele klanten een mooie vakantie, maar dit virus doorkruist vele mooie plannen en heeft waarschijnlijk ook gevolgen voor jouw vakantie. Je hebt ongetwijfeld al vernomen welke maatregelen de Nederlandse overheid heeft genomen, daarnaast hebben meerdere landen besloten de grenzen te sluiten voor toeristen. Met deze extra nieuwsbrief willen wij je informeren over de huidige situatie. We hechten er waarde aan om te laten weten dat we er in deze lastige tijd voor je zijn!


RICHTLIJNEN TOUROPERATORS Als reisonderneming volgen wij dagelijks de richtlijnen van onze reispartners. Soms verandert de berichtgeving zelfs van uur tot uur. Diverse reisorganisaties hebben de reizen met vertrek tot en met 6 april a.s. geannuleerd. We hebben de laatste dagen met man en macht gewerkt om al onze klanten te informeren volgens die richtlijnen. Dat kan zijn omboeken, annuleren of klanten terughalen van verschillende plaatsen uit de wereld. Over de reizen ná 6 april  zijn de standpunten van de reisorganisaties nog niet bekend. Wij krijgen daar veel vragen over en dat begrijpen we heel goed. Bij alle touroperators en luchtvaartmaatschappijen is de drukte enorm. Wij worden verzocht om alleen te bellen voor klanten die op zeer korte termijn vertrekken. Die klanten worden geholpen op volgorde van vertrek. In veel gevallen hebben wij zelf proactief al contact met je opgenomen. Reizen die op langere termijn vertrekken (onder andere de meivakantie en later) zullen in de komende weken bekeken worden. ANVR Wij begrijpen goed dat er veel onduidelijkheid is over de mogelijkheden. De ene touroperator en luchtvaartmaatschappij gaat wat flexibeler om met de voorwaarden en bijvoorbeeld het omboeken dan de ander. Daarbij speelt uiteraard ook de bestemming een belangrijke rol. Voor veel gestelde vragen verwijzen wij daarom graag naar de FAQ op de website van de ANVR. SGR EN CORONA VOUCHER Wellicht heb je er al wat van meegekregen? Voor geboekte reizen welke onder de SGR garantie vallen, maar geen doorgang kunnen vinden, is inmiddels  een zgn.  “Corona voucher” in het leven geroepen. Dit voucher waarborgt de door jouw betaalde reissom en geldt als compensatie om later (maximaal één jaar vanaf het moment van uitgifte) een nieuwe boeking te maken. Over de wijze waarop het voucher ter beschikking gesteld wordt, ontvang je later persoonlijk bericht. Voor ons als SGR-deelnemer is dit Corona voucher een enorme uitkomst. Immers, daarmee kunnen we de betaalde reisgelden garanderen en hoeft er ook geen twijfel te zijn bij het betalen van de (restant-)reissom. Want uiteraard kunnen wij alleen ons werk blijven doen als dat alle klanten zich aan de betalingsvoorwaarden houden. Meer informatie over het Corona voucher en de SGR dekking vindt je hier. WIJ ZIJN ER VOOR JE Zodra er meer informatie is over de door jouw geboekte reis nemen wij uiteraard weer contact met je op. Heb jij zelf vragen? Neem dan gerust contact met ons op per telefoon of email, wij helpen je graag. Wij zorgen goed voor jouw vakantie en vragen je begrip als het iets langer duurt dan je van ons gewend bent. Niemand had een crisis van dit formaat kunnen voorspellen en net als jij hebben wij nooit eerder een dergelijke situatie meegemaakt. Wij zijn ons er goed van bewust dat deze crisis veel vraagt van iedereen, dus ook van jou als gewaardeerde klant. Wees er van overtuigd dat jouw reis bij ons in goede handen is. Als ANVR lid en SGR deelnemer kunnen we je maximale financiële zekerheid bieden. Daar geven we je graag een ferme virtuele handdruk op! Blijf gezond, zorg voor elkaar en pas goed op jezelf!





bottom of page